The Chutes Ones :)
sweet owner

Navigation : touch hover image



Buku Pink ! Tuan Tanah ! Buddyz ! Hot Stuff !

Hello My Readers ! Lurveyouu :* Anyways thanks for coming . Tiada yang menarik ! Jelajah sajaaa mana kamu berminat !


Jom Borak !






Salam Cintaa

Harituh malam sebelum balik kampung sempat gak lah aku usha cerita Salam Cinta . Bestt ~ Menghayati betul aku :D Jodoh tuh datangnyaa dari Allah :)  Ha , bangun pagi sabtu pukul 8 lebih , kemas kemas rumah , g lah mandi and unl sekejap . Kitorang takbalik kampung terus , g rumah paklong dulu , disebabkan kitorang balik kampung and tak join mesyuarat family emak , so paklong bincang dengan kitorang sikit sikit . Okay , majlis kenduri kahwin kaklong terlalu formal . Tuh laa , jodoh pun tengok lah dengan siapa . Anak Datuk . Malam jumaat aku angkat dulang . Mintak mintak takde ape ape halangan mendatang laa tyme jumaat tuh . Yelaa nak masuk masjid . Haihhh ==' nanti dekat Dewan Lembaga kena tolong bagi bunga telur , Bukan pakai tangan okay , pakai dulang . Haa , kena pakai dulang lagi tuh ~ Yelaa takkan pakai tangan pulak nak bagi datuk datuk amik bunga telur . Huhhh ! Terlalu formal bagi aku . Lelaki kena pakai baju batik , ape laa rupe ayah aku pakai ==' Tak pernah tengok ow ! Dalam dewan pun ader laluan laluan tauuk ! Haiyaa , Takpee nanti dekat Pahang lagi lahh , buat dekat Hotel , masuk kena tunjuk kad , kalau tak takdapat masuk , 2 orang 1 kad . Aku dengan Along jadi Flower Girl , Hahaha ! Budak bertuah lah katekan , kena follow pengantin . 10 Orang . wtv lahh . Dah habis bincang , balik g rumah makteh pulak , hantar Anis . Dia taknak balik kampung . Aku setakat nih kalau balik kampung belum pernah lagi aku mengelat . Best ow balik kampung ! Bukan nyee semua dapat rase ade kampung ryte ? So aku hargaii sesangat kampung aku tuh . Lagipun ayah busy , bukan senang dapat masa cuti macam tuh , Takkan lah aku bengap sangat nak sia sia kan . Okay abaikann ~ Lepastuh baru kitorang balik kampungg :) Singgah sekinchan kejap , beli makanan . Cendol 1 , ABC 1 , Cucur Udang 2 Ringgit dengan Laksa seringgit . Sampai sampai kampung , rutin aku kalau balik kampung macam selalu lahhh , sapu rumah nenek and mop . Baru boleh duduk senang . Penat ow ! Dah kering lantai , amik carpet bentang . Buka beg aku amik Novel , baru berapa mukasurat , aku dah lelap . Bangun tydoo , tengok ayah aku dah makan , Ayah cakap nak cendol amik laa . Aku g laa basuh muka . Makan cucur udang dengan cendol . Manis ow cendol diaa ! Aku sukaa ! Taklama tuh , ayah suruh siap nak g pasar malam . Ayah tanya aku nak beli tudung tak . Nak laa ~ G pasar malam beli makanan , then g kedai baju . Borong habis . Duit ayah hanya berbaki 33 ringgit . Opss ! Sorry :) *BuatMukeComel* Balik tuh sampai rumah terus makan . Nasi aku beli taksedap :/ Menyesaal ! Hahaha ! Lepas makan tengok tb sekali terlelapp . Then tersedar , mandi dan seantara dengannyaa ~ Esok pagi bangun tengok kiri kanan takde orang /. Errr -.-' memancing rupenyee . Kena tinggal . Huaaaaa :'( Aku kemas jehlaa rumah tuh . Taklama tuh tengok ayah amik ape tah dekat dapur . Ouhhh ~ Dah balik ! Aku duduk depan tv bace novel . Ayah aku kemas barang , mandi . Kitorang pun follow lah . Nak balik dahhhh . Sobsobsob :'(  Takmakan , Makk , adik laparr :/ Glahh makan dekat restoran ape tah tepi jalan . Order Nasi Goreng Udang . Balik tuh singgah rumah makteh . Duduk lepak japp , then pzah bersuara 'Kau nih macam bini Cik Kerol laa ' Err -.- Engkau orang ke2 cakap . Akuu pelik , usha kat cermin , yekee ha ? Pelik pelik jeh dorang nih ==' Pastuh kobek baju penangga . Buat sesiapa yang taktahu tuhh , baju penangga nih baju sedondon satu family besar untuk kenduri dan sebagainyaa . Kitorang punya tuh untuk kenduri kahwin Kaklong laa . Warna choklat hijauu . Boleh bayangkan takkk ? Hahaha ! Kena carik tudung warna hijau seluar sekolah menengah . Amik kauu ~ Sampai rumah , hujan dekat sinii ~ Aku amik barang , naik atas , kemas kemas sikit , then bukak mesin basuh , masuk baju dan tekan ! Hahaha XD Tuh jeh laa yang aku rajin buat . Asal kan buat , malam tadi borak dengan azu , lawak ! Habis gelak gelak aku , cerita ikan pelik laa , dapat ikan laa , poyo nak mampus ! Saiko diaa , pasal pakwe ! 'Azu , pakwe kau siapa nama ? Alif eh ?' Diaa pun layann . Malu malu kucing pulak , 'bukan alif pendek tuh , alif yang tinggi ' Err -.- kantoi dik XD Hahahaha ! Layan jeh laa . Then satu text masuk . -Akmal ! Haihhh --' bukak bukak 'Hi :)' aku cakap laa aku takde kredit . then , dia kata 'Okay, takpe :) saya setia tunggu text dari awak :) goodnite...' Ha yolahh good nyte laa , series aku ingat  danial and the gang nak kenakan aku . Aku ingat nak balas. Buat lah hi, please call me back ' Dia call lah kan . Tetibe aku cakap 'korang saja nak kenakan aku ' Takdee salam lak tuh ==' Sekali helmi cakap , borak borak , tanya pasal empunya number . Memang wujud lah kan name tuh 'akmal fanshuri' Errr --' aku yang kena balik . Malu sengal ! Then borak laa ngan akmal tuh , ha , amik kauu . Tahu takut aku marah :P sape suruh kau memandai jeh amik number aku dekat Helmi ~ Paling takboleh blaa , helmi cakap 'taksalahkan ? kau pun single , dia pun ' aku terus potong 'memang taksalah . tapi aku ingat nama tuh takpernah wujud langsung ' tergelak dorangg . Hahahaha XD Tuh laa , susah sangat nak caye orang . Nih laa padah nye . Malam tadi daia Add dekat FB . Confirm sajaa . Then borakk sekejap jeh . Tutup . Dan tydo !


Nih mamat gela ==' Takde laah , nih laa akmal fanshuri .

Nih laa bear yang selalu teman aku malam malam ^^ Jangan jeles XP